Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
The impact of oil shocks in the seventies on the U.S. automotive industry
Líra, Marián ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Jeřábková, Zdenka (oponent)
Období sedmdesátých let bylo charakteristické událostmi ropných krizí, kterédefinovaly hospodářský vývoj celé dekády v USA. V teoretické části se práce věnujemakroekonomickým konsekvenciám zvýšených cen ropy a přibližuje ekonomickou teorii, která považuje ropné šoky za součást širších hospodářských problémů ve sledovaném období sedmdesátých let. V analytické části již přistupuje ke zkoumánívlivu zvýšených cen ropy na konkrétní odvětví. Popisuje výkonnostní indikátoryautomobilových producentů v USA, přibližuje vstup nových konkurentů na americkýautomobilový trh a postupnou ztrátu dominance domácích značek. Dále analyzujechování spotřebitelů ve smyslu preferencí nových modelových produktů a využíváníosobních dopravních prostředků. V závěru se věnuje legislativním opatřením a jejich vlivu na vývoj automobilové kultury v USA. Syntézou statistik odvětví, regulačních opatření a ekonomických studií práce přináší názor, že příležitosti pro změny v automobilovém průmyslu vlivem ropných šoků v sedmdesátých letech sice nastaly,ale v dlouhém období zůstaly nevyužity, čímž neeliminovali riziko potenciálního dopadu budoucích ropných krizí na automobilové odvětví ve Spojených státechamerických.
OPEC a jeho politika během první ropné krize
Kolštrom, Jan ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Krček, Matěj (oponent)
První ropný šok sehrál výraznou roli ve formování světové ekonomiky. Zásadní roli v tomto procesu sehrála Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC). Práce pojednává o politickém a ekonomickém pozadí let před ropnou krizí, především pak situací v USA a na Blízkém východě. Ze studia struktury obchody s ropou, především pak vlivu skupiny známé jako "Sedm sester" a jejího konfliktu s kartelem OPEC , lze vyvodit řadu odpovědí na některé často kladené otázky ohledně vzniku ropných krizí. Důležitou částí práce je analýza dopadu jednání kartelu OPEC na světovou ekonomiku 70. let. Toto jednání vedlo ke vzniku řady jevů a zformování světového trhu s ropou tak, jak ho známe teď.
Válka Jom-Kippur a její důsledky pro hospodářský,politický a společenský vývoj Izraele.
Vágnerová, Jitka ; Tumis, Stanislav (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
V bakalářské práci se zaměřím nejen na analýzu příčin,průběhu a důsledků jom-kippurské války,ale zejména jejích dopadů pro izraelskou, společnost,politiku a hospodářství, Jedním z důsledků vzniku státu Izrael v roce 1948 bylo zostření napětí v regionu Blízkého a Středního východu, jehož důsledky lze pozorovat do současnosti.Rozbor politického,hospodářského a. společenského vývoje Izraele krátce po skončení jom-kippurské války, jež de facto potvrdila výsledky šestidenní války z roku 1967 považuji za velmi důležitý, protože právě v této době se velmi výrazně začalo zostřovat napětí vůči arabskému světu i vůči Palestincům, uvnitř Izraele (například v souvislosti s osidlovací politikou Izraele v okupovaných územích).Důsledky konfliktu a politiky Izraele po další vyhrané válce s arabskou koalicí měly významný dopad i pro další politický,společenský i hospodářský vývoj blízkovýchodního regionu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.